Profetiskt: Pastor Brian Nyhetsbrevet 31/3 -10

<< Tillbaka

STORBRITANNIEN DRAR SIG UR WEU!!

MINA TANKAR

Jag kommer att ha mer att säga om det här senare, när jag fått smälta nyheten och veta mer detaljer kring det här utlåtandet. Detta kan ha stora implikationer på profetian  –  positivt eller negativt. Vi behöver veta lite mer detaljer innan vi kan avgöra vad det kommer att innebära. Om du har mer information, var snäll att mejla mig. bwr1202@live.com

NYHETSLÄNK
Storbritannien sade på tisdagen att de skulle dra sig ur den Västeuropeiska Unionen (WEU), och uttryckte att den Europeiska försvarsorganisationen inte längre hade någon roll att spela i kontinentens säkerhet. >>

NYHETSBREVET FÖR APRIL

NYHETER  MARS
Mars var en av de mest profetiska månaderna under min livstid, och det vill inte säga litet. Nästan officiellt har USA ställt sig emot Israel. Jag tror att det är officiellt i privata möten, men USA:s president uttrycker inte det offentligt. Det är otroligt att se hur den Amerikanske presidenten bugar sig djupt för den saudiske prinsen, försvarare av Mecka och Medina, och för Japans ledare, men inte vill vara med på bild med  en konservativt judisk ledare som Benyamin Netanyahu. Att fångas på samma bild som en konservativ jude verkade gå under Obamas värdighet. En otroligt händelseförlopp, som jag för några månader sedan hörde skulle kunna inträffa. Det förekom rapporter om att Obama skulle komma att bli tuff mot Israel i mars, och vi har sett hur det händer nu.

Hurva synagogan byggdes klart den här månaden i den Gamla Staden, vilket är östra Jerusalem, vilket också är den urgamla bibliska staden Jerusalem. När bibeln talar om att Jerusalem blir en stötesten för de otroende, så är det specifikt östra Jerusalem. Huva synagogan har en modell av förbundsarken inuti, och den har byggts om för tredje gången sedan den först uppfördes på 1700-talet. Judarna ser detta som betydelsefullt, för att den, såvitt jag vet, är den synagoga som ligger närmast Tempelberget. Nu ligger den ju inte på Tempelberget, men nära, och de religiösa judarna är extatiska. Vad Hurvasynagogan har för profetisk roll är oklart, men kom ihåg att en synagoga är ett tempel, men inte Templet som i Salomos eller Jesu dagar. Tiden får utvisa på vilket sätt om alls som Hurvasynagogan relaterar till det profetiska skeendet, men jag håller ögonen på just den här synagogan.

Världen har varnat Israel för att bygga någonting judiskt i östra Jerusalem, vilket är omöjligt, för det är ju en levande stad. Detta avbräck med decennier gammal politik i USA signalerar att alla nationer är emot den Heliga Staden, åtminstone diplomatiskt. Vid mittpunkten av den 70:e veckan kommer vi att se världens arméer omringa Jerusalem, och det kommer att vara i 1260 dagar tills Kristus kommer tillbaka, vid sin återkomst. Under mars fick vi se en brytpunkt för den Heliga Staden, också kallad Östra Jerusalem.

NYHETER APRIL
Denna brytpunkt har runt en vecka på sig att utspelas. Runt den 5:e april förväntar sig palestinierna att Israel ska ge med sig – annars. Det är inte helt klart vad ’annars’ innebär, men ordkriget i Mellanöstern är allvarligt. Jag kan se ett totalt sammanbrott i relationen mellan Israel och världen. Om tiden är nära, så ska vi se hur USA diplomatiskt blir väldigt fientligt mot Israel, och fientligheten kommer att bli så svår att nationer såsom Turkiet, Iran, Libyen, Ryssland, Syrien med flera, och terroristorganisationer såsom Hizbollah och Hamas med flera kommer försöka att tvinga fram en reaktion under de kommande veckorna. Om muslimerna ser blod kommer de att göra vad de kan för att dra nytta av ett bra stridstillfälle. Vi skulle kunna få se ytterligare betydelsefull utveckling under april i detta sammanbrott som förutsades för tusentals år sedan av profeterna.

Vi har sett i dagsnyheterna hur kristna milisgrupper har arresterats av FBI. Det finns många perifera grupper som inte agerar enligt Guds vilja. Grupper som uppmuntrar till våldsamhet följer inte Guds Ord. Som jag sa i min kommentar tidigare, älska dina fiender. Jag säger detta för jag ser hur USA använder räderna mot kristna milisgrupper som ett förstadium till en möjlig bredare kampanj mot bibeltroende kristna. April kanske kommer att se en ökning i riktning mot att konfiskera sådana gruppers rättigheter, och hur rätt regeringen än har i just dessa fall, så undrar jag hur länge det kommer att dröja innan kristna som praktiserar kärlek blir måltavlan. Om du bär frukt som beskrivet i Galaterbrevet 5:22-26, så är du på Guds sida. Att döda sina fiender eller uppmuntra våld är emot Herren, som älskade hela vägen till korset, och än idag. Var på er vakt, för svåra tider ligger framför oss.

MINA TANKAR 
Jag tänker inte ta med några nyhetslänkar, då får ni besöka hemsidan, för jag tror att de senaste kommentarerna säger allt jag vill ha sagt. I slutet av min kommentar lade jag till en spekulation kring den Stora Vedermödan, som kommer att bryta ut vid mittpunkten av den 70:e veckan. Det finns de som förespråkar, grundat på rejäla fakta, att ENP (den Europeiska Grannskapspolicyn) skulle kunna vara den profeterade överenskommelsen ur Daniel 9:27. Om så är fallet, så har jag givit mina tankar kring den stundande svåra tid som varar i förkortat 3 ½ år; innan Herrens Dag (eller Hans Vrede) kommer som avslutning på den 70:e veckan. Jag vet inte säkert om vi befinner oss i den 70:e veckan. Jag håller en ’pre-wrath-syn’ (före vreden) på när Uppryckandet ska ske, vilket innebär att de troende kommer att uppleva den Stora Vedermödan, men undkomma Herrens Vredes Dag. Om vi är framme vid den tiden nu, så låt det ske, och om inte, så kommer livet att gå vidare. Men med tanke på nyheterna vi haft i mars, så ser det ut som om något betydande kan hända snart. Om det är den Stora Vedermödan vi har framför oss, återstår att se, men att inte hålla koll på det alls skulle vara dåraktigt. Var visa; var medvetna om de olika scenarier som kan utspela sig, och var försiktig med vad du gör och säger, för jag vet att också orden jag skriver kommer att dömas av Gud en dag. Lyft upp din blick; din förlossning kan vara nära.

Broder Brian

BIBELLÄNKAR
Uppenbarelseboken 22:16-21
Jag, Jesus, har sänt min ängel för att vittna för er om allt detta i församlingarna. Jag är Davids rotskott och hans ättling, den klara morgonstjärnan."
17 Och Anden och bruden säger: "Kom!" Och den som hör det må säga: "Kom!" Och den som törstar må komma. Ja, den som vill, må ta emot livets vatten för intet.
18 För var och en som hör profetians ord i denna bok betygar jag: Om någon lägger något till dessa ord skall Gud på honom lägga de plågor som det är skrivet om i denna bok. 19 Och om någon tar bort något från de ord som står i denna profetias bok, skall Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och i den heliga staden, som det står skrivet om i denna bok. 20 Han som betygar detta säger: "Ja, jag kommer snart." Amen, kom, Herre Jesus! 21 Herren Jesu nåd vare med alla.

Galaterbrevet 5:22-26
Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, 23 trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. 24 De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. 25 Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. 26 Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra.

KOMMENTAR
Visa kärlek, även i de svåraste situationer. Det är när kärleken triumferar, även när tragedier eller hat är som störst, som Guds Härlighet blir synligt för andra.
Broder Brian

NYHETSLÄNK >>

OBS! Vi håller inte med pastor Brian om ’pre-wrath’ synen, utan tror att vi alla kommer att samlas vid Jesu återkomst, som det står i Första Korintierbrevet 15:52: i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas”.