Profetiskt: Pastor Brian 23/11-10 Tack Herre för Hebreerna

<< Tillbaka

VAD JAG VET

VAD JAG INTE VET

MINA TANKAR

Gud älskar det Judiska folket, och det gör jag också. De är Guds utvalda folk, och i slutet av dagarna så säger Gud att Israels fiender kommer att vara så många att endast Gud kan rädda dem. Rapporter säger att det nu finns så många missiler utplacerade i södra Libanon, Syrien och de omkringliggande länderna att Israel inte kan försvara sig mot en massiv attack. När nu USA vänder sig bort från Israel så får Israels fiender blodsmak. Men, Gud kommer att frälsa Israel från hennes fiender på Herrens dag.

Det positiva erbjudandet från USA och Clinton till Israel stoppades av President Obama. Rapporterna säger att han inte tyckte om det positiva förslaget. Så han förhandlade bort det. Obamas fredsprocess är en stor röra nu och hans fredsplaner kan snabbt ändra kurs. Palestinierna söker nu vägar att få FN att deklarera en stat på ett eller annat sätt. Som läget är nu så kommer inte USA att ge Israel sin hjälp att stoppa Palestinierna att få igenom en stat genom FN. USA har inte heller gett Israel sina garantier på att det inte kommer ytterligare krav på frysningar av bosättningar.

De Judiska bosättarna kommer att visa sin vrede mot världen. Världen ledd av Antikrist kommer att slå ner ett stort bosättnings uppror i framtiden när Antikrist trupper slår upp sina tält på Israels höjder för att försöka utplåna Israel (Dan 11) Medan världen nu kämpar med Jerusalemfrågan så förökar både Iran och Nkorea sina kärnvapenmöjligheter.

Mycket av mina Tweets (Nyheter) täcker detta. Världen har blivit en farlig plats att leva i. EU har ekonomiskt hjälpt Irland, men både Portugal och Spaniens ekonomier kan få svårigheter om bara någon månad. Inflationen har tagit ordentlig fart över hela världen. Många ledande ekonomer varnar för att nästa års inflation i de nu stabila länderna kommer att spegla utvecklingen i världen. En hög inflation är på väg, och enligt bibeln så är det en av många händelser som kommer att leda fram till vilddjurets märke. Händelserna utvecklar sig och vi kanske inte kan se allting klart ännu men när de blir uppfyllda så kan vi samtidigt se hans tillkommelse klarare.

Många kommer att förstå tidens tecken, men många kommer att vara totalt ovetande av dessa saker som sker. Många kommer att vägra följa evangeliet om riket som skall predikas ända tills världens ände. Det är vår skyldighet att proklamera att Jesu Kristi rike kommer att komma snart.

Ända tills dess och efter så kommer jag att säga " Tack Herre för det Judiska folket, för utan dem så hade mänskligheten inte fått någon frälsning. Broder Brian

Bibelord

Psa 69:31 Jag vill prisa Guds namn med sång och upphöja honom med tacksägelse.

 

______________________________________________________________________________

Ps! Glöm inte beställa våra DVD som ytterligare bekräftar utvecklingen mot detta vi nu ser ske - Maila!