Profetiskt: Pastor Brian 25/8-10

<< Tillbaka

BOSÄTTARE MINA TANKAR

Vi vet svaret på vad som kommer att sammanföra allt till Israel för Harmageddon, och det är bosättarrörelsen. Jesus varnade i Matteus 24 att judarna i Judeen måste fly till bergen. Dessa judar är dagens bosättare. Fredsprocessen kommer att gå på grund över byggnationen av bosättningar. Det här är inte mina ord, utan Jesu egna ord. Jesus kanske menar något annat, men än så länge tror jag att det är så här vi får förstå det. Dessutom, så märker ni att vår man Solana har en viktig roll i processen. Nyhetsartikeln från min förra kommentar visar en engelsk översättning av en spansk artikel om en man som ständigt dyker upp.

Ärligt talat, så vet jag inte exakt vilken profetisk roll han spelar. Han skulle fortfarande kunna passa in i rollen som Antikrist, eller också inte. Det finns starka åsikter åt båda hållen. Jag säger fortfarande att vi måste vänta och se var han platsar i allt detta. Vänner, vi må ha många frågor kring det profetiska som vi ser ta form framför oss, men en sak som är säker är att vi aldrig har haft en tid i historien då spelarna har varit mer uppställda för det profetiska slutspelet än nu.

Jag tror fortfarande att Daniel 11 visar oss att Hizbollah/Syrien och Hamas kommer att attackera Israel innan Antikrist kommer in i Jerusalem i senare delen av Daniel 11. Fredsprocessen kommer att misslyckas, det vet vi, och när bitarna läggs på plats av Gud, så kommer vi att vara hos Honom i vår himmelska kropp, själ och ande. Bara det är hoppfullt, och det hoppet kan uppnås genom frälsning i Guds ende Son, Jesus Kristus. Broder Brian

NYHETSLÄNK

Tidigare under måndagen rapporterade Haaretz att den palestinske presidenten Mahmoud Abbas varnade att en förnyad israelisk byggnation i bosättningarna, när byggnationsstoppet löper ut i slutet av september, skulle slå tvärbroms på de nyupptagna fredsförhandlingarna >>