Profetiskt: EU - Nytt Pastor Brian 4/1 -2010

<< Tillbaka

DEN STORA LÖGNEN LIGGER I HATET MOT ISRAEL

VAD JAG VET

De gamla profeterna talar om en lögn som kommer att spridas runt hela jorden, och denna lögn kommer till och med att förföra de utvalda, om inte tiden förkortas. Jag tror vi befinner oss i en fas av denna lögn, och jag ska förklara mer i mina kommentarer nedan.

VAD JAG INTE VET

När kommer Israel/ Irankonflikten att inträffa, och kommer Den Europeiska Grannskapspolicyn (ENP) att vara den profetiska 70:e vecka som profeterna talade om eller kommer den att hamna åt sidan? Vad gäller ENP, så får vi veta senast sommaren 2010, vad gäller Iran/ Israel, så får vi se.

MINA TANKAR

Först vill jag be om ursäkt till omvärlden för at vi valt USA’s nuvarande president. President Obama är historiens mest antagonistiske amerikanske presidenten mot den jude-kristna värdegrunden. Vi har haft korrupta individer, som inte såg till det allmänna bästa, men vi har aldrig haft en president som var så tydligt fientlig gentemot allt relaterat till Jesus Kristus, vare sig det gäller det judiska folket eller den bibliska sanningen. Skriften talar om en lögn som kommer att omfatta hela världen. Denna världens regeringar håller på att övertyga mänskligheten att den gröna rörelsen kommer att rädda dem, att Israel är den store djävulen, att regeringsmakten är mänsklighetens försvarare, och att finansiell kontroll av våra liv kommer att ge oss sinnesro.

Jag tror att allt jag räknat upp är del av lögnen som omsluter jorden. Lögnen som gavs åt Adam och Eva var att de kunde bli som gudar, och skilja på gott och ont. Att de kan styra över sig själva, utan hjälp av den Allsmäktige är del av den lögnen. Världens budskap är att vi ska förlita oss på institutioner, och inte på Gud, för världssystemet, lett av Satan, kommer at ge oss den kunskap och frihet vi alla önskar. Men vi vet bättre… Den sanna frihet som mänskligheten behöver kommer endast från Jesus Kristus.

Är det ramverket av lögnen, att vi ska lita på mänskliga institutioner för vår frälsning, trygghet och fred istället för på Jesus Kristus, som kommer att vilseleda många rakt framför våra ögon? Den här stora lögnen som Satan serverar oss genom våra ledare kommer insvept i samma hat gentemot allt som på något sätt pekar mot Jesus Kristus, såsom den judiska rasen, sann biblisk kristendom, och kristna högtider och idéer. Så många kristna tillber sin egen vishet, kunskap och försvarsförmåga, och vägrar inse att Kristus är den ende man kan lita på. Detta leder till ljumhet, och förkastelse av Hans budskap.

Israel ställs inför ett kärnvapenutrustat Iran, ett, genom det spanska ordförandeskapet, tuffare EU, möjligheten att Solana kliver tillbaka in i bilden som räddaren i en krissituation, och en amerikansk president som ryktas komma att klämma åt Israel som ingen president tidigare gjort, och många av de utvalda som är övertygade om att Israel är problemet, och att världen borde undanröja Kristus med tanke på dem som hatar Honom. Det krävs en biblisk approach till dessa händelser för att lösa världens problem, och Jesus Kristus kommer att ordna det.

Kanske rabbinerna nedan är visare än man tror?

Broder Brian BIBELORD

Romarbrevet 1:24-25 Därför har också Gud överlämnat dem i deras hjärtans lustar åt orenhet till att skända varandras kroppar. Ty de har utbytt Guds sanning emot lögn och har tjänat och dyrkat de ting, som är skapade, framför honom, som har skapat dem, vilken är välsignad i evighet. Amen.

NYHETSLÄNK

Ambassadör Cunningham talade om för rabbinerna att han inte kan se en lösning på problemen ’utan att ta med palestinierna i beräkningen’, på vilket Rabbi Gold genmälde: ’ Ända sedan vi bärjade ta med palestinierna i beräkningen så förvärrades situationen.’ Ambassadören frågade rabbinerna: ’Så vad är eran lösning på problemet?’

Rabbi Gerlitzky svarade: ’Man måste helt byta inställning till situationen. Vi tror på den Heliga Bibeln, och fram till idag har vi prövat varje recept, utom det som finns utskrivet i Bibeln. Låt oss försöka med det, och vem vet, herr ambassadör, kanske det här är ditt stora ögonblick, att G-d Allsmäktig har satt dig på den här posten för att staka ut en ny kurs som kommer att bringa sann fred till hela regionen.’>>