Profetiskt: Pastor Brian 4/7-10

<< Tillbaka

DET VIKTIGASTE MÖTET NÅGONSIN

MINA TANKAR

Först vill jag be er att be för min familj, då vi ska spendera tid med 58 barn från vårt grannskap på ett barnläger som kyrkan ordnar. Jag ska vara lägerpastor under nästa vecka, och kommer att lära barnen om Jesus Kristus. Be för ett gensvar, att många ska komma till Honom i frälsning. Jag vill också tacka våra läsare, då vi slog besöksrekord förra månaden, och det ger jag äran till Jesus för. Jag kommer att göra inlägg under veckan som kommer, för lägret är inte långt hemifrån, så fortsätt att titta in, för hur viktigt det än är med läger, så är profetia det också. Det verkar som att mötet den 6 juli mellan den amerikanske presidenten och Israels premiärminister sägs vara det viktigaste mötet någonsin i relationen Amerika/ Israel! Vilket tungt uttalande som kommer från den israeliska regeringen. Om man inte inleder direkta förhandlingar, och Israel återupptar sin schemalagda, fortsatta byggnation i september, så behöver vi inte vänta till september för att få en reaktion från omvärlden; det märker vi så tidigt som nästa vecka. Världen kommer att reagera med ett ursinne som inte skådats på några årtionden.

Världen pressar det judiska folket som aldrig förr, och resultatet är Guds vredesdom. I mitt hemland Amerika, så har vi oljeläckan, splittrade familjer, ett samhälle i förfall, och ett stagnerat politiskt system med världsrekord i nationalskuld. Guds vredesdom ligger sannerligen över Amerika, då Amerika går i bräschen med att isolera Israel. Frågan under kommande veckor är, kommer världen att ta totalt avstånd från Israel, och kommer Israel att möta fiendskap från Mellanöstern som aldrig förr? Israel tror det, och om de tror det, så kan verkligheten vara närmre än vi anar. I denna kaotiska värld, så får vi komma ihåg att vårt enda hopp är Jesus Kristus. Nu när jag ska betjäna barnen under nästa vecka, så behövs det bara ett beslut för att göra en evig skillnad, och det beslutet är om man ska följa Jesus Kristus eller inte. Jag hoppas att du har slagit in på den himmelska väg, som få har valt, men som är den enda vägen till frälsning, och den vägen är att sätta sitt hopp till Guds Ende Son, Jesus, som sin personlige Frälsare och Vän. Om du väljer att följa Honom, så blir det ditt allra viktigaste beslut någonsin – ditt frälsningsögonblick.

Jag hoppas du blir välsignad av den här Youtube länken. >>

Broder Brian

NYHETSLÄNK

Tisdagens möte mellan Netanyahu och Obama kommer att ha betydelse för möjligheten att inleda direkta fredsförhandlingar. Obama vill förhindra en genant situation, om palestinierna går med på kraven, men Israel samtidigt återupptar byggnation på Västbanken. Netanyahu, å sin sida, vill försöka nå en lösning som inte underminerar stabiliteten i hans koalitionsregering. >>