Profetiskt: Pastor Brian 6/10 Väntan

<< Tillbaka

VAD JAG VET

VAD JAG INTE VET

MINA TANKAR

Jag ska inte kommentera mycket, men tänkte ändå säga någonting. Det israeliska säkerhetsrådet håller idag möte om en förlängning av byggstoppet. Det är ett av de allra viktigaste möten Israel har haft på ett tag. Det kommer att avgöra hur utvecklas framöver. Jag kan inte förutse vad som kommer att hända. Jag vet att Israel idag måste bestämma sig för om de litar på det internationella samfundet. Med tiden, om det är denna vecka eller senare, så kommer Israel att böja sig för de internationella kraven.

Detta kommer att leda den judiska staten till att acceptera en falsk fred, signerad av Antikrist, i Guds egen tid. Tiden får utvisa hur nära vi är den stunden. När jag skriver detta hoppas jag att du inte tappar modet. Jag skulle önska att Jesus kom tillbaka snart, men så tänker jag på de förlorade. Vad du än gör, glöm inte att de ofrälsta behöver Kristus, och det är upp till oss att sprida budskapet. Luta dig inte helt mot din lokala församling, det är dig Gud kallar. Jag kommer att skriva mer när det kommer mer nyheter från Israel, om säkerhetskabinettet beslutar om att förlänga byggstoppet. Nu får vi bara vänta. Och det är okej. Broder Brian

BIBELLÄNK

Romarbrevet 5:1-5

Då vi alltså har förklarats rättfärdiga av tro, har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus. 2 Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi jublar i hoppet om Guds härlighet. 3 Men inte bara det, vi jublar också mitt i våra lidanden, eftersom vi vet att lidandet ger tålamod, 4 tålamodet fasthet och fastheten hopp. 5 Och det hoppet bedrar oss inte, ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, som han har gett oss.

Kommentar: Goda nyheter!!! Gud har beslutat att alla som tror på Hans Son Jesus Kristus tillhör himlen. Han ser inte Broder Brian, utan Jesus  i mig. Han gav allt, och jag måste göra det samma med mitt liv. Ge allt till Honom som frälste dig genom  Sin Son Jesus Kristus.

NYHETSLÄNK
Netanyahu ska försöka förmå ministrarna att acceptera garantierna som den amerikanska regeringen har gett Israel i utbyte mot ett förlängt byggstopp. >>

UPPDATERING

MINA TANKAR

YNET News påstår att Israels inre kabinett inte diskuterat byggstoppet. Därför har inget beslut fattats. Jag tror det innebär att det fortfarande pågår förhandlingar mellan Israel och det internationella samfundet om att förlänga byggstoppet. Diskussionerna är säkert heta med ilska från båda håll, oavsett om det är mellan Israel och det internationella samfundet, eller mellan olika grupperingar i det inre kabinettet. Jag tror att byggstoppet inte ser ut att lyckas för stunden. Det är mina tankar. Om byggstoppet inte förlängs, så bli inte förvånade om fredsprocessen dras upp inför FN:s säkerhetsråd inom en snar framtid. Något måste beslutas innan den 8 oktober, då Arabförbundet möts. Broder Brian

NYHETSLÄNK >>