Profetiskt: Pastor Brian 3/2-11 MÖRKA DAGAR

<< Tillbaka

MINA TANKAR

Först av allt vill jag be för alla dem, som världen runt utstår så många prövningar för sin tro, vare sig det gäller väder eller politik. Jag är absolut för yttrandefrihet, men Egypten handlar inte om yttrandefrihet. Jag misstänker starkt att USA, EU och andra krafter håller på att ändra om i Mellanöstern, till Israels förlust. Räkenskapens dag har kommit för Israel, och kristna kommer att hamna i skottlinjen. Uppenbarelseboken säger oss att judar och kristna kommer att förföljas. Turkiet, islamiska grupperingar, och världseliten lägger press på Mubarak att stiga ned.

Israel vill för närvarande inte att Mubarak ska avgå, av rädsla för ett islamistiskt övertagande. Det ser i mina ögon ut som om onda krafter är i arbete. Villfarelse kommer att råda i de sista dagarna, så ta allt ni ser med en nypa salt. Mörka dagar är här. Vi väntar inte längre på de mörka dagarna, de har kommit, och de är här för att stanna tills Kristus kommer åter. Mellanösternkvartetten möts nu till veckoslutet. Håll er uppdaterade här, då vi håller oss uppdaterade på allt som rör Mellanöstern, och vad vår underbare Gud säger i Sitt Ord.

Hatet för de troende är här. Världen är i en ny världsordning. Vår tro kommer att prövas, och prövas idag. Egypten, Tunisien, Jordanien och Syrien är bara början på en värld på väg in i kaos. Det oroväckande är att vi ännu inte har sett någonting, jämfört mot hur det blir när hela världen med kraft vänder sig mot Israel, för det är då Gud kommer låta Sina domar falla över den värld vi lever i. Det vi har, är hopp och frälsning i Jesus Kristus, och till det säger jag AMEN! // Broder Brian

NYHETSLÄNK
Det Muslimska Brödraskapet förkastar Kung Abdullahs nye premiärminister Maarouf Al Bakhit, och säger att ”han tror inte på demokrati”. >>

TILLFÄLLE Då vi fortsätter att bevaka utvecklingen av ändetidens händelser, som ligger inför oss, vill jag ger er möjlighet att följa med i ett bibelstudie som, kanske eller kanske inte, följer nyheterna. Det blir vanliga, berikande bibelstudier, som ni hittar uppe till höger på sidan som kallas ’Bible Study’. Var så goda att klicka, och ta del av bibelstudierna [eng]. >>

Varje vecka kommer ett nytt studium att läggas upp. Ni kan också vidarebefordra det som RSS feed till vilken sida som helst. Om ni inte har någon hemförsamling, så kanske ni skulle uppskatta studierna vi erbjuder här. // Broder Brian